11 Haziran 2010 Cuma

FIRINDA ÇİPURA

Cuma günü kalsiklerimizden:) Her hafta cuma günlerinde balık pişirmeye gayret ederim. Genelde de çipura tercih ederim. Bu düzeni oluşturma konusunda epey bir zorluk çektim ama artık Emre'nin omega 3 ihtiyacından dolayı ihmal etmiyorum. Eee neden olsa herşey çocuklarımız için. Kesinlikle her ailenin haftanın bir ya da iki günün mutlaka balık günü olarak ayarlaması gerek. Bütçeye hangi tür balık uygun geliyorsa o tercih edilmeli ama tabi omega 3 içerenleri mümkün olduğunca alınmaya çalışılmalıdır. Ben balık pişireceğim zamanlarda da kızartmalık balıklardan uzak durmaya çalışırım. Gerçi eşim kızartma balıkları daha çok seviyor ama ben hem kızartmanın kokusundan hem de üşengeçliğimden biraz:) fırın balıklarını tercih ediyorum. Bizr çipura paşaya somon:)

İsterseniz fırın poşetinde istersenizde benim yaptığım gibi üstüne yağlı kağıt örterek pişirebilirsiniz. Ben yağlı kağıt örtmeyi tercih ediyorum, aliminyum folyo ya da fırın torbasını kullanmamaya özen gösteririm. Madem vitaminli birşeyler almaya çalışıyoruz o halde bu da tam hakkıyla olsun.

Neyse fazla uzattım. İşte size lezzetli mi lezzetli besleyici mi besleyici fırında çipura tarifi:


Malzemeler(üç kişilik)

  • 3 tane çipura
  • 1 tane soğan
  • 1 tane limon
  • tuz, biraz sıvı yağ
  • tane karabiber
  • 1-2 diş sarımsak

Yapılışı:


  1. Balıkları temizlettirip üzerine birer çizik attırın. temizlenen balıkları güzelce yıkayın. (Aman sadece balıkçıda yıkanmasına aldanmayın siz evde mutlaka bir kez daha yıkayın) daha sonra yıkadığınız balıkları kurulayın.
  2. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine balıkları koyun. Balıkların üzerine ve iç kısımına bir fırça yardımı ile biraz sıvı yağ sürüp tuz ekeleyin.
  3. Sarımsağı soyun ve üçe bölün.Attırdığınız çiziklerin içine 1-2 tane tüm karabiber ve sarımsağın bir parçasını koyun. Balıkların üzerine halka halka doğradığınız soğanları koyun.
  4. Üzerini yağlı kağıt ile örtün ve önceden ısınmış 170 derecelik fırında balıklar yumuşayıncaya kadar (ortalama 30-35 dk) pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder